Home Eurovision Song Contest Angelina Mango – “La Noia” | Panelet bedømmer Italien (ESC 2024)

Angelina Mango – “La Noia” | Panelet bedømmer Italien (ESC 2024)

“Panelet bedømmer” er tilbage og klar til Eurovision 2024-sæsonen med afstemning, reviews og reaction videoer. Som en optakt til Eurovision Song Contest 2024 vurderer vi alle årets 37 bidrag og kårer vores vinder frem mod prøvestart i Malmø.

Som en del af vores optakt til årets store musikfest har vi traditionen tro lyttet til årets sange, givet point og lavet reviews. Fra den 30. marts 2024 tæller vi ned med én sang pr. dag.

“Panelet bedømmer” er lavet i samarbejde med den danske fanklub, MelodiGrandPrixfans.dk (OGAE Danmark).
13 personer har afgivet sine stemmer og udover de skrevne artikler her på Good Evening Europe, så vil repræsentanter fra GEE og OGAE Danmark diskutere årets bidrag i vores serie af video reviews, hvor vi også deler resultatet af den samlede afstemning.

Husk at abonnere på vores Youtube-kanal, så du får en notifikation, når der er nye videoer ude.

Vi har som altid brug for dig! Hjælp os med at sprede Eurovision-stemning. Del din mening og dine gæt i kommentarsporet på vores Facebook-opslag og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene.

Læs alt om Eurovision Song Contest 2024 >>

Afstemning

Reviews

Italien har de sidste mange år ligget i mine favoritter til årets Eurovision og i år er bestemt ingen undtagelse. På trods af at jeg personligt gerne havde set at Annalisa med “Sinceramente” havde vundet årets San Remo (og uden tvivl givet Italien en Top 3 placering), synes jeg stadig, at Italien lever op til sin favoritværdighed og leverer solidt og velfungerende popmusik

Clara

Italien leverer årets sommerhit og fedeste samba-sang i feltet. Der vil blive danset til “La Noia”  i næste sæson af Vild med dans rundt i hele Europa. Ofte klager vi fans over sange, der er for generiske. Den her sang er egentlig “ensformighed incorporated” og alligevel kan jeg ikke få nok af det pga. de inciterende rytmer og de variationer som en tilhørende dans ville kunne levere og som jeg ser for mig når Angelina Mango fyrer den af. Jeg kunne ønske, at hun medbringer et par latindansere til Malmø til at udføre mit drømmescenarie. Hvis ikke, spår jeg stadig Italien en fin placering, men nok uden for top tre.

Mette S

Midt i 00-erne var der et panelmedlem i de svenske kavalkadeprogrammer, som lavede bedømmelser ligesom dem vi laver her, som nogle gange sagde ”Jeg ser det är bra” – jeg kan godt se at det er godt – og sådan har jeg det med Italiens sang. Jeg kan godt høre, at Angelina synger godt, og at sangen er stilren og har en opbygning. Problemet er bare, at det slet ikke rører ved noget i mig. Jeg er indifferent overfor sangen, synes ikke den er dårlig, men den er bare ikke interessant for mig.

Mikal

Ingen tvivl om, at “La Noia” er catcy, og Angelina både synger godt og leverer en meget autentisk og karismatisk optræden. Men her stopper det også for mig. Jeg er normalt vild med Italiens unikke, stilrene bidrag, som altid skiller sig ud på høj kvalitet. Men i år må Italien og jeg gå hver til sit. Jeg forstår godt, at bidraget er populært, men jeg kommer ikke til at lægge min stemme i Italiens kurv.

Mette C

Videopanelet bedømmer

Om afstemningen:
I panelet sidder 13 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år.

Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige panelmedlemmer – vurderet hvert enkelt bidrag og rangeret årets sange jf. Eurovision-skalaen.

I vores video reviews tager vores faste videopanel bestående Simon, Daniel og Mikal samt gæster de 37 bidrag under (k)ærlig behandling og præsenterer desuden resultatet fra det samlede panel.

Det samlede panel består af:
– Aleksander Pagels
– Asger Bach Holst 
– Clara Amalie Singerholm Christiansen
– Daniel Nitz Andresen
– Mette Christensen
– Mette T. Svendsen
– Michael Thygesen
– Mila Kovalj
– Morten Kaiser
– Nicole Nitz Andresen
– Simon Falk
– Zakarias de los Reyes

Video

Translate »
Exit mobile version