Review: Armenien | Srbuk – Walking Out

Srbuhi Sargsyan med kunstnernavnet Srbuk blev kendt efter sin deltagelse i første sæson af armensk X Factor, hvor hun blev nummer 2. I 2018 sluttede hun på 4. pladsen i The Voice of Ukraine.

Srbuk har studeret musik siden barndommen, spillet små koncerter med covernumre sammen med sit band og er nu en af Armeniens mest populære artister.
Hun er internt valgt til Eurovision og skal synge sangen ‘Walking Out’, som er skrevet af Lost Capital og tokionine med tekst af Garik Papoyan, som også var med til at skrive Armeniens bidrag i 2014 til Aram Mp3.

GEE-panelets dom

Panelets stemmer

Clara

Armenien har tidligere været virkelig gode til at sende stærke popnumre af sted til ESC. Dog har jeg virkelig svært ved at se, at Armenien skal kunne skille sig ud fra et virkelig stærkt felt i semifinale 2, så jeg tror desværre ikke at Armenien kommer til at tage en af de eftertragtede finalepladser i år. Nummeret er for uigenkendeligt, sangerinden for gennemsnitlig og udtrykket for usammenhængende.

Sonny

Spændende bidrag og interessant performer, men tror desværre den kommer til at drukne lidt, og som første sang i semi 2, tror jeg ikke vi skal til Armenien i 2020.

Kevin

En rigtig god stemme,men lidt svært at finde ud af hvad hun vil med sangen. Musikken er godt produceret.

Mads

Endnu en flot produktion fra Armenien. De ved, hvad der rør sig, og hvad skal til for at skabe et godt resultat.

Silje

Der var store forventninger blandt Eurovisionfans til årets armenske bidrag, da det blev offentliggjort, at artisten Srbuk skulle repræsentere det kaukasiske land til Eurovision 2019. Nu er sangen her, og jeg ved, at mange blev efterladt en smule skuffede, da “Walking Out” blev offentliggjort. Prøv at lytte til Srbuks sang “Half a Goddess” – det var forventninger i dén dur, mange havde til hendes ESC-sang.
Men jeg synes, at “Walking Out” kan noget helt andet, og også virkelig fedt, med sit  mørkere og stærke udtryk, som jeg er sikker på, at Srbuk kommer til at naile på scenen til maj!

Simon

Powerfyldt bidrag fra Srbuk, som er lidt anderledes end det vi ellers har på tapetet i årets ESC. God stemme og masser af indlevelse, jeg har bare lidt svært ved at se den placeret som andet end noget blødt mellemfyld. Dog skal den have points for en modulation, dem har jeg savnet, og det er bedre end flere af de andre østeuropæiske bidrag vi har i år, så jeg tror på den i finalen.

Michael

Kender du den følelse hvor man ængsteligt venter på en artists andet album, efter at være blevet helt forgabt i lydene på det første? Og så viser det sig at artisten har nørdet helt vildt meget med teknik og vokal og dubbing, og helt mistet det man faldt for. Det er det jeg føler når jeg lytter til Srbuk. Det er sikkert helt vildt godt hvis man er lidt til nørderi med musik, men det fanger bare ikke rigtigt – den har et lidt ligegyldigt udtryk.

Mette

På den positive side, så er jeg sikker på, at Srbuk vil synge en vis legemsdel ud af bukserne og levere en overbevisende live-vokal. ‘Walking Out’ er et bidrag, som lægger op til et stærkt show, ligesom den moderne lyd nok vil have et godt tag i juryen. Desværre så synes jeg årets armenske bidrag er rigtig lang tid om at komme i gang og jeg når aldrig rigtigt at blive ramt. ‘Walking Out’ minder mig – med sine James Bond vibes – om Belgiens ‘A Matter of Time’, dog i en mindre iørefaldende udgave.
Armenien har leveret mange langt mere originale sange i tidens løb, som på den ene eller anden måde viser noget særegent, f.eks. “Apricot Stone”, “Anytime You Need”, “Jan Jan”, “Fly with Me” og sidste års smukke “Qami”. Det savner jeg i “Walking Out”, som i højere grad er radiohit-materiale!
Alligevel tror jeg sangen har en god chance for at kvalificere sig til finalen.