GEE-panelets reviews: San Marino (Eurovision 2020)

Foto: Panini S.p.A.

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi vil diskutere og rangere årets 41 Eurovision-bidrag, som jo desværre ikke får lov til at dyste i Rotterdam.


Efter skuffelsen over aflysningen af årets Eurovision Song Contest og den kommende tur til Rotterdam så småt har lagt sig, så har vi med fornyet mod og entusiasme kastet os ud i at diskutere årets “could have been”-Eurovision-bidrag og til sidst kåre en vinder.

Advertisement

Men vi har brug for jer! Hjælp os med at dele Eurovision-stemning i den kommende periode, der jo ikke bliver helt, som vi havde ønsket os: Del din mening i vores opslag på Facebook og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene. Det er altid sjovest at diskutere sangene med andre 🙂

Om panelet:
I Good Evening Europe-panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest og har fulgt konkurrencen tæt i flere år. Du kan læse mere om, hvad de 8 jurymedlemmer anser som den “perfekte vindersang” og få en introduktion til jurymedlemmerne her.

Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en tidligere radiovært, en finsk poptøs som elsker Chanée og N’Evergreen, en fodboldfan og tidligere komiker, en softwareudvikler og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – rangeret hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Læs ogsåPræsentation af Good Evening Europe-panelet – Eurovision 2020

Jeg bliver ikke helt freaky af den her. Middle-of-the-road pop, lidt rytmer og lidt attitude, men det er bare lidt af det rene ingenting. Jeg kommer til at gentage mig selv, men den her er desværre også ret forglemmelig når den er færdig med at spille, selv om det er en fin popsang med referencer til 90’erne.

Simon

San Marino er muligvis en af de mest udfordrede lande i konkurrencen. Årets bidrag er ingen undtagelse. Jeg bliver noget nær pinligt berørt af hvad der foregår her, og jeg kan hverken finde hoved eller hale i udtryk, musikalske valg eller noget anden der har at gøre med dette nummer. 

Clara

Jeg tror, de første ord jeg ytrede mens jeg hørte denne – lad os være flinke og kalde det en “sang” – var “Åh gud”. Her, flere måneder senere, er det stadig den følelse, jeg sidder med. Hvem har godkendt det her? Det er jo en hel trappe af øv, som starter med friske toner, og så går det bare, sekund for sekund, nedad, indtil vi til sidst når den absolutte bund, da Senhit glemmer at synge og i stedet forsøger at snakke/rappe sin tekst. Det er endnu ikke lykkedes mig at holde ud længere end til dét punkt.

Daniel

Jeg kan li’ eller rettere udholde de første 25 sekunder, herefter bliver jeg træt og ikke mindst helt uforstående over hvordan det her var San Marino’s førstevalg. En lidt outdated lyd med Disco vibes, som aldrig helt fanger mig tilsat en ret ligegyldig tekst.
San Marino fravalgte ifølge rygterne ‘Cleopatra’. Til fordel for Freaky?!

Mette