GEE-panelet: Natalia Gordienko – “Sugar” (Eurovision 2021)

Foto: N.-GORDIENKO

Vi er glade for at kunne præsentere en ny omgang af ‘Good Evening Europe-panelet’, hvor vi som en optakt til Rotterdam vil diskutere og rangere alle årets 39 Eurovision-bidrag.

Vi har som altid brug for dig! Hjælp os med at sprede Eurovision-stemning. Del din mening og dine gæt i kommentarsporet på vores Facebook-opslag og @tag gerne dine Eurovision-venner i opslagene.

Advertisement

Om GEE-panelet:
I panelet sidder 8 personer med forskellig baggrund, men som alle har det til fælles, at de elsker Eurovision Song Contest, og har fulgt konkurrencen tæt i flere år.
Vi har en bl.a. en tidligere DMGP-deltager og kandidat i musikvidenskab med speciale i Eurovision, 3 tidligere medlemmer af fanjuryen i Dansk Melodi Grand Prix, en stand up-komiker og fodboldfan, en Grand Prix-ekspert fra den montenegrinske delegation, en finne som elsker Chanée og N’Evergreen, en mandlig poptøs og softwareudvikler, en tidligere radiovært, som elsker Drag Shows næsten lige så højt som Eurovision, og ikke mindst en fyr, der kan spille brudstykker af alle ESC-vindere på klaver.
Du kan læse mere om de enkelte medlemmer her.

Regler og point:
Hvert medlem har – uden at diskutere eller udveksle holdninger med de øvrige jurymedlemmer – vurderet hvert enkelt bidrag og tildelt det en karakter jf. Eurovision-skalaen mellem 1 og 12.
Du kan se medlemmernes point nederst i artiklen samt bidragets gennemsnit.

Moldova

GEE-panelets reviews

Engang sendte Moldova gode sange med nationalt præg, så man aldrig var i tvivl om, at en sang kom fra Moldova. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige om årets forsøg på at skrue et porno-soundtrack sammen. Det har sikkert sit publikum, men jeg kommer slet ikke til at være en del af det. Hele konceptet skriger på originalitet, og det er efterhånden et stykke tid siden, Kirkorov mistede den. Jeg håber ikke, der er stemmer i at lade en kvinde i midten af 30’erne danse med omvandrende isvafler, men Moldova har før haft held med at tage fokus fra en dårlig sang ved at levere et sceneshow, man husker. Please – ikke denne gang! 

Daniel

Dream Team med Kirkorov og Kontopoulos i spidsen, så kan det da ikke gå galt, eller? Æstetikken skriger Katy Perry, koreografien kan indsættes i ret mange numre og udover catchphrasen “gimme some sugar” er der faktisk ikke meget at huske i resten af sangen. Det er såmænd egentlig catchy nok, men når man som jeg hører meget ESC-musik og nogle gange kommer i tvivl om man hører “Sugar” eller “Tick Tock” (Kroatien), så er det ikke et kompliment til nogle af dem. Natalia skal virkelig oppe sig med stagingen, hvis den skal overstråle de andre slut-bangers i denne semifinale.

Simon

En af de bedre jævne popsange i år. Men ligesom flere andre af årets bidrag, er den desværre blottet for originalitet. “Sugar” minder ufatteligt meget om en dårligere version af “Siren Song” med Maruv, der vandt den ukrainske finale i 2019, men desværre aldrig kom hele vejen til Eurovision scenen. Natalia har dog slet ikke lige så meget gennemslagskraft og personlighed som Maruv, og i videoen sætter de hende op til at være en middelmådig kopi af Katy Perry, så det ender bare med at falde lidt igennem. Det er da en catchy sang, og Moldova skal sikkert nok levere et godt sceneshow, men en del af mig håber ikke de bliver belønnet for det, for de kan gøre det SÅ meget bedre.

Mila

Jeg har en kommentar til dette og det er “Hvad i alverden foregår der”? Jeg ved at vi skal være så positive som muligt, men jeg synes at årets bidrag fra Moldova er decideret pinligt, så jeg har nok ikke så meget andet at sige til det.

Clara

Årets “Siren Song” – dog i en lidt mindre original version. Har jeg nævnt min fascination af KIRKOROV? (En vis person i panelet har engang tilbudt mig et pudebetræk med Kirkorov :-D) ?
Ja, i år er jeg så knap så begejstret af Eurovision-legenden som normalt. jeg kan dog ikke lade være med at synge med og synes også instrumentaldelen af “Sugar” fungerer rigtig godt! Natalia er en stærk sangerinde, men “Sugar” giver hende ikke rigtig mulighed for at shine rent vokalt.
sammenlignet med den åbenlyse inspiration, MARUV, så mangler Natalia også en del på karisma.
En catchy sang, men juryen kunne godt gøre det svært for Moldova at komme i finalen?

Mette