Spotify: Én sang stikker af fra konkurrenterne i DMGP 2022

Forud for showet på i morgen aften kigger vi i krystalkuglen og forsøger, at forudsige hvilke sange, der går videre til superfinalen og måske endda spå om vinderen af Dansk Melodi Grand Prix ud fra de trends, vi ser fra forskellige kilder.

Advertisement

Bookmakere, Grand Prix-eksperter og fans har alle deres bud på årets vinder. I denne artikel vil vi kigge på, hvorvidt antal afspilninger på Spotify mon kan give os en indikation på, hvem der kommer til tops i Dansk Melodi Grand Prix 2022.

Kan Spotify forudsige vinderen for 3. år i træk?

Kigger vi tilbage på konkurrencen sidste år, så forudsagde Spotify vinderen ret præcist. Fyr og Flamme stod for hele 50% af afspilningerne på Spotify. Det samme gjorde sig gældende i 2021, hvor Ben & Tan med “Yes” på finaledagen havde suverænt flest afspilninger.

I år er det Fuld Effekt, som har indtaget førerpositionen med 1/4 del af af alle afspilninger og knap 15.000 afspilninger ned til nummer 2, som er Conf3ssions og Josie & Jack på 3. pladsen.

Spotify afspilninger, opdateret den 04.03.2022

  • Patrick Dorgan – Vinden suser ind: 22.332
  • Conf3ssions – Hallelujah: 48.533
  • Der Var Engang – En skønne dag: 13.524
  • Fuld Effekt – Rave med de hårde drenge: 63.290 (25 %)
  • Josie & Jack – Let me go: 41.528
  • Morten Fillipsen – Happy Go Lucky: 24.979
  • REDDI – The Show: 20.030
  • Juncker – Kommet for at blive: 17.721
  • Samlet: 251.925